31 december 2007

Sidste projekter i 2007...

Nu må jeg da vist lige opdatere, så jeg kan få afsluttet 2007 med manér...

Jane var lige på besøg i forgårs og jeg viste hende min vist nok ældste UFO, nemlig Dominovesten (frit efter en dominojakke fra Garnstudio), som har ligget i et par år - tror jeg nok. Den er strandet af to grunde, den underlige måde, man får en krave på (spidser af dominofirkanter med vrangen ud) og den underlige lukning...



Lidt snak, idé-udveksling og fiflen frem og tilbage - pille et ærmegab op og strikke en firkant mere, så "ærmet" bliver en sjov spids ligesom kraven og til sidst et par knapper i og - vupti - færdig (nå, ja - og så lige hæfte en lille million ender (den er fra før, jeg fandt ud af at vævestrikke/hæfte enderne). Billedet yder egentlig ikke retfærdighed, men tro mig, den er faktisk meget skæg. 290 gram mere væk fra lageret, hvoraf de 270 allerede var strikket op - det er altså herligt at gøre UFO'er færdige.

Nu vil jeg prøve at finde de resterende UFO'er her på matriklen (og i kælderen) og få dem listet, så jeg kan kigge på dem med mellemrum...

Jeg har også strikket 4 dishcloths mere, så der røg sørme også lige 80 gram bomuldsgarn mere - billeder kan ses på min blog. Jeg havde jo lovet Sarah et legetæppe af disse vaskeklude, som stammer fra MonthlyDishclothKAL, men jeg gik lidt i stå i sommer... nu mangler jeg vist kun ca. halvdelen og så lige en lille detalje, nemlig at hækle kanter på dem allesammen og hækle tæppet sammen. KAL'en fortsætter her i 2008 (der strikkes to klude om måneden, én med et motiv på og én med en form for gennemgående mønster) og jeg kom til at love svigerpigen, at jeg samler 2008 felterne til et tilsvarende tæppe til den kommende lillebror/-søster.

Summasummarum: Jeg har brugt 1.325 kg garn, svarende til 5.212 meter og færdiggjort 3 projekter - GISP!!!! - men bare rolig, den hastighed kan jeg slet ikke holde :-)

Ingen kommentarer: