01 januar 2008

PiaT WIPs og UFOs

Så har jeg fået fundet alle mine WIPs og UFOs frem og fotograferet dem. Hvor gammelt skal et projekt mon egentlig være for at få betegnelsen UFO?

Nå, nedenstående er altså ALLE mine igangværende arbejder uden skelen til om de er startet for en uge siden eller for 2 år siden. Det er nemlig min mening, at de alle skal være færdige og det forhåbentlig her i 2008...

Dominobukser, UFO, påbegyndt i 2005 - jeg har ikke nok garn - er der virkelig ikke én eneste, der ligger inde med et nøgle eller to af Opal Mexico Designer - den er sort/grå/blå (det er samme type, som findes med turkis, gul eller lilla sammen med den sorte og den grå farve.... jeg vil meget gerne strikke videre på dem, men kun, hvis jeg er sikker på at have garn nok...

Great American Aran Afghan, UFO, påbegyndt januar 2006 - den SKAL altså være færdig i år, det kan ikke være rigtigt, Fru Toft, du har strikket 13 felter færdig, 3 er påbegyndt (UFOer i UFOen) og det er jo bare så flot, når det er færdigt...

Aransweater, UFO, påbegyndt i februar 2006 - den SKAL være færdig, mangler kun ærmer, men da opskriften (til en afveksling) er en grov tilretning af en eksisterende opskrift, skal jeg selv komponere ærmerne og er kun nået til at have strikket ribkanten på det første ærme.

Diverse vaskeklude (eller vel egentlig karklude - DishCloth), UFO/WIP, påbegyndt januar 2007 - som jeg skal samle til et legetæppe til Sarah - gik død i KAL'en, da et af felterne drillede mere end godt er... har dog strikket 4 felter de seneste dage. Opdatering 26.01.08: Der er strikket 3-4 felter mere nu.

Peacock Feather Shawl, UFO - påbegyndt januar 2007 og har ligget stillet næsten siden - ikke fordi jeg ikke vil strikke det, for det bliver faktisk meget flot, er jeg helt sikker på - det er nok bare noget med at skulle sætte sig ind i hulmønstret igen...

Bølgetæppe i strømpegarnsrester, UFO, påbegyndt april 2007 - der kom et tilsvarende tæppe i bomuld i vejen, så dette blev lagt på hylden. Skal gøre færdigt, men det bliver måske ikke i år.

Firkanter til et sæt dobbelte grydelapper, UFO, påbegyndt maj 2007 - jeg hæklede for mange firkanter til en taske i en swap, jeg deltog i


Basalt Tank, UFO, påbegyndt juli 2007 - strandet, da jeg skal have fundet ud af at sy sekskanterne pænt sammen ellers bliver der dømt optrævling.

Isagers Dominojakke, WIP/UFO, påbegyndt oktober 2007 - den skal jeg altså have gang i igen, den bliver bare så flot... Opdatering 26.01.08: Jeg er kommet et godt stykke videre, Næste zigzag stribe på ryggen er færdig og det ene forstykke samt 2 felter på det andet forstykke.


Japanske bølger (fra 123Knit), WIP, påbegyndt oktober 2007 - den strikker jeg på med jævne mellemrum, når jeg liiiiiige skal have et eller andet med i bilen, i vaskekælderen eller lign.) Opdatering 26.01.08: Færdigt

MysticWater-Shawl, UFO, påbegyndt oktober 2007 - som gik i stå, da vi fik beskrivelsen til at strikke sjalet i en lidt mindre version, der viste sig at være halvt så stor som det oprindelige - og jeg gerne vil lave noget der størrelsesmæssigt ligger midt i mellem de to angivne størrelser. Det er altså noget med at klistere mønster sammen og improvisere. Jeg har nemlig ikke garn nok til bare at strikke den angivne størrelse stor.

Wanna-be-Palet, WIP, påbegyndt december 2007 - der arbejdes på løbende og som er den, der ligger her ved siden af mig på sofaen. Den strikkes efter stærk inspiration fra Palet, men med en del ændringer og i forskelligt Opal strømpegarn. Jeg tror den bliver et hit - det er et af den type strikketøj, hvor man liiiiiiige skal nå et par rapporter mere for at se, hvordan næste farve ser ud. Faktisk har jeg strikket den lillamelerede rapport færdig nu og næste rapport bliver strikket i et grålilla ensfarvet garn. Opdatering 26.01.08: Færdig

1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

Du bliver da ikke sådan lige arbejdsløs ;-)

Ifølge Stitch'n'bitch så er en ufo strikketøj der ikke har været strikket på i min. 6 måneder!