29 december 2007

Tinas regler

Tinas regler:

- forbrug til færdige projekter regnes både i gram (kg forhåbentligt) og i meter

- der skal strikkes minimum 12 par sokker af selvstribende/-mønstrende garn i 2008 (manner, hvor har jeg meget mønstret strømpegarn....)

- der må gerne suppleres op, hvis der ikke er nok egnet garn på lager - suppleringen må ikke overstige 50% af projektets samlede vægt

- der skal strikkes 3 projekter, før der må købes garn til et tilsvarende projekt (3 par sokker udløser lov til at købe garn til et par osv.)

- alle påbegyndte projekter, der ligger rundt omkring, skal strikkes færdige eller trævles op i løbet af året. Lige nu har jeg en uldbluse med fisk på, en hvid børnebomuldstrøje, en piratsweater, en Kauni-bluse, en Evilla-bluse, en børne-slå-om, en sommerbluse, en hækle/strikke-jakke og en hel del enlige sokker liggende.

- kidmohair tæller 3-dobbelt i regnskabet, både hvad angår vægt og brugte meter. Har en del kidmohair liggende, og kidmohair-projekter tager bare tid. 3-doblingen er forhåbentlig en ekstra motivationsfaktor.

- Ved årets udgang skal min garnforbrug fra lager minimum være 5 kg større end vægten af indkøbt garn

- garn til strømper går på et regnskab for sig selv, skal gerne være brugt 2 kg fra lager i løbet af året.

- undtagelser: garn indkøbt på strikkefestival tæller ikke med, garn til specifikke ønsker/gaver må gerne indkøbes. Hvis Aldi får brunt bomuldsgarn igen, må det også gerne indkøbes uden "konsekvens". Desuden skal jeg "lige" købe noget Kauni til en bluse til mig selv, og noget uld til en norsk sweater til en af mine døtre,og jeg har en bestilling, der skal afsted til Marianne Svit.

Lageret defineres som det garn, der befinder sig her i huset (og host-host...på min mors loft) d.d.

Det var så mine egne hjemmestrikkede (ha-ha) regler. Jeg satser på at opdatere med billeder/forbrug her på bloggen en gang om måneden, og ellers kan mine anstrengelser følges på min blog: chance-strikkeren.dk.

Mange hilsner, Tina (og så håber jeg, jeg har gjort det her rigtigt - jeg har ikke prøvet at skrive på blogspot før)

Ingen kommentarer: