02 februar 2008

Tina - status januar


Så er den første måned gået - jeg kan mærke på mig selv, jeg har ændret holdning til mit garnlager. Der er pludselig gået sport i at tjekke opskrifter, modeller mm., og mine tanker kredser mere om det garn, jeg har liggende, end det jeg ikke har. Og i går kunne jeg være rigtig stolt af mig selv - jeg havde faktisk noget garn liggende i min indkøbsvogn, da jeg var ude at handle, men jeg lagde det tilbage (og pudsede glorien).

Status for mit vedkommende for januar er, at jeg har strikket strømper af 478 g strømpegarn, svarende til 1925 m, og jeg har strikket af 104 g "almindeligt" garn, (luffer + lille ulden top, str. 2 år) svarende til 409 m. Billeder af de færdige projeker kommer på min blog, som det desværre går lidt trægt med at få opdateret for tiden.

Jeg har fundet et par UFO'er frem (har opgivet at fotografere samtlige af mine UFO'er - flere af dem ligger pakket væk på temmelig ufremkommelige steder).

De her er "the chosen ones" i første omgang - altså dem, jeg skal give lidt opmærksomhed først - men jeg må stadig godt starte nye projekter - af gammelt garn - op, ellers løber jeg vist sur i det. I venstre hjørne er det en sjal i bomuld + glimmergarn, som jeg alt for længe har været ved at hækle til min søster. Jeg synes, det er et helvede at sy alle de løse dele sammen, men NU skal det altså være.

I øverste venstre hjørne er det en slå-om-trøje til min Sofie; af uvisse årsager er den strandet (heldigvis er jeg startet op i str. 2 år, hun er kun knap halvandet). I højre side er det en jakke til min selv, som er delvist strikket, delvist hæklet i oldemorfirkanter.

Vi har fået mus, og de har spist noget af mit garn - tæller det som garnlager-reduktion ??? ;o))

Ingen kommentarer: